
Smrt si říká Engelchen
V posledních dnech druhé světové války je při osvobozování Zlína v přestřelce s ustupujícími Němci zraněn mladý partyzán Pavel (první velká filmová role Jana Kačera). V nemocnici se snaží vyrovnat s tíživým pocitem viny za zmasakrované obyvatele horské vesnice Ploština, kde se společně se svými druhy ukrýval. Prostřednictvím (zpočátku halucinačních) vzpomínek se vrací k událostem, které masakru v Ploštině předcházely, a hledá smysl svých činů. Románová předloha Ladislava Mňačka a její adaptace v režii Jána Kadára a Elmara Klose byly jedněmi z prvních literárních/filmových děl bořících mýty o partyzánech coby neposkvrněných hrdinech. Kromě demytizace válečného hrdinství snímek na svou dobu novátorsky užíval modernistické vypravěčské postupy jako asociativní montáž, flashbacky a retrospektivy.(Noir Film Festival)
Viac informáciíO programe
V posledních dnech druhé světové války je při osvobozování Zlína v přestřelce s ustupujícími Němci zraněn mladý partyzán Pavel (první velká filmová role Jana Kačera). V nemocnici se snaží vyrovnat s tíživým pocitem viny za zmasakrované obyvatele horské vesnice Ploština, kde se společně se svými druhy ukrýval. Prostřednictvím (zpočátku halucinačních) vzpomínek se vrací k událostem, které masakru v Ploštině předcházely, a hledá smysl svých činů. Románová předloha Ladislava Mňačka a její adaptace v režii Jána Kadára a Elmara Klose byly jedněmi z prvních literárních/filmových děl bořících mýty o partyzánech coby neposkvrněných hrdinech. Kromě demytizace válečného hrdinství snímek na svou dobu novátorsky užíval modernistické vypravěčské postupy jako asociativní montáž, flashbacky a retrospektivy.(Noir Film Festival)